Przyjęto Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014 – 2020. Finansowaniem objęte zostaną zadania:
- oś priorytetowa 1 "Gospodarka, innowacje, nowoczesne technologie" z EFRR;
- oś priorytetowa 2 „Gospodarka niskoemisyjna" z EFRR;
- oś priorytetowa 3 „Ochrona środowiska i adaptacja do zmian klimatu" z EFRR;
- oś priorytetowa 4 „Naturalne otoczenie człowieka” z EFRR;
- oś priorytetowa 5 „Zrównoważony transport” z EFRR;
- oś priorytetowa 6 „Rynek pracy” z EFS;
- oś priorytetowa 7 „Włączenie społeczne” z ESF;
- oś priorytetowa 8 „Edukacja” z EFS;
- oś priorytetowa 9 „Infrastruktura publiczna” z EFRR;
- oś priorytetowa 10 „Pomoc techniczna” z EFS.
Opracowano i przyjęto listę inteligentnych specjalizacji województwa zachodniopomorskiego:
- Biogospodarka
- Działalność morska i logistyka
- Przemysł metalowo-maszynowy
- Usługi przyszłości
- Turystyka i zdrowie.
Szczegółową listę 62 propozycji rozważanych wstępnie do finansowania ze środków unijnych w ramach Kontaktu terytorialnego, który stanowi narzędzie koordynacji rozwoju regionalnego i krajowego, można znaleźć w moim wpisie sprzed pół roku. Wiadomo już teraz, że tylko część z nich ma szanse uzyskać finansowanie w ramach RPO WZ 2014-2020 (lista 39 roboczych propozycji na końcu wpisu).
Poniżej podsumowanie głosowania, w którym czytelnicy bloga wyrażali swoją opinię dla 62 propozycji. Mogli wybrać więcej niż jedną możliwość w każdej z grup odnoszących się do 4 głównych celów.
Na cel 1 Poprawa zewnętrznej dostępności województwa głosowało 60 osób, które najczęściej wskazywały:
- 53% - Budowa zachodniego drogowego obejścia Szczecina wraz z przeprawą tunelową Police - Święta w ciągu drogi nr 6 po nowym śladzie od Goleniowa do Kołbaskowa
- 38% - Budowa drogi krajowej nr 3 - dostosowanie drogi do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od Szczecina do Świnoujścia
- 36% - Pogłębienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m
- 35% - Budowa drogi krajowej nr 10 - dostosowanie drogi do parametrów drogi ekspresowej (odc. zachodniopomorski) wraz z obwodnicą Wałcza
kliknij obraz, by powiększyć |
Na cel 2 Rozwój metropolii szczecińskiej oraz subregionalnych ośrodków wzrostu głosowało 39 osób, najczęściej wskazywano:
- 48% - Przebudowa ciągów komunikacyjnych sieci TEN-T: DK nr 31 pod nazwą "ul. Autostrada Poznańska" w połączeniu z A6 i S3
- 35% - Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej w Szczecinie z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351
- 28% - Przygotowanie i uzbrojenie terenów pod inwestycje komercyjne, produkcyjno-usługowe
kliknij obraz, by powiększyć |
- 37% - Program aktywizacji sportowej i społecznej dzieci i młodzieży w województwie zachodniopomorskim
- 34% - Wdrożenie nowoczesnych technik diagnostyki radioizotopowej, radioterapii oraz e-usług w Zachodniopomorskim Centrum Onkologii w Szczecinie
- 31% - Muzeum Morskie „Balticum"
kliknij obraz, by powiększyć |
- 50% - Modernizacja i rozbudowa sieci dystrybucyjnych wysokich, średnich i niskich napięć pozwalająca na poprawę niezawodności zasilania oraz rozwój energetyki rozproszonej wykorzystującej lokalne źródła energii
- 41% - Modernizacja i rozbudowa sieci elektroenergetycznych najwyższych napięć celem wzmocnienia powiązania regionu z systemem krajowym oraz odbioru energii z powstających nowych OZE
- 41% - Budowa, modernizacja lub odbudowa 575 km wałów przeciwpowodziowych na terenie Województwa Zachodniopomorskiego. Odtworzenie naturalnych terenów zalewowych
kliknij obraz, by powiększyć |
Wyniki głosowania można porównać z roboczą propozycją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, która zamiast ww. 62 inwestycji, obejmuje jedynie 39 przedsięwzięć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz