PRZEJŚCIE DLA PIESZY CZY PODZIEMNE? A MOŻE OBA?
W Poznaniu budowane jest kompleksowe rozwiązanie komunikacyjne z windami, ruchomymi schodami, przestronne i przeszklone. Choć budowane niezwykle wolno:
Kaponiera
W Szczecinie, w ramach
Budżetu Obywatelskiego wybrano montaż wind w przejściu podziemnym... a miasto zamiast tego postanowiło zlikwidować przejście, by po
ostrej krytyce wycofać się z tego pomysłu i zastąpić go wymalowaniem pasów dla pieszych nad przejściem! W miejscach krzyżyków znajdują się przewidziane do zasypania wyjścia: na perony tramwaju oraz od strony skrzyżowania.
PARKINGOWCE
W Poznaniu można wybrać wśród parkingowców i z góry wiadomo, ile na nich wolnych miejsc
W Szczecinie obiecano parkingowce, ale propozycje ich lokalizacji były tak nieudolne, że wywołały jedne z największych netowych
protestów w mieście
KISS and RIDE
W Poznaniu stosują znane powszechnie znaki a jedynie dla uzupełnienia stosują czytelne tabliczki (choć tło z reklamami obrzydliwe)
W Szczecinie za to oznakowanie jest wykonane inaczej, niż przewidują zapisy m.in. na stronach: 7 i 8, 74, 110
rozporządzenia
CHODNIK
W Poznaniu piesi idący z (skądinąd fatalnego) Dworca mają do dyspozycji płomieniowane, gładkie granitowe płyty
W Szczecinie, równie reprezentacyjna Brama Portowa została niedawno odnowiona w sposób urągający wszelkim zasadom
Mój lokalny patriotyzm powoduje, że potrafię wskazać kilka rzeczy znacznie lepszych w Szczecinie niż w Poznaniu... ale to może innym razem. Muszę poczekać, aż mi dłonie z poziomu ziemi wrócą na poziom klawiatury.