Sam proces zgłaszania jest dość prosty i łatwych do opanowania. Można korzystać ze strony jako zalogowany użytkownik. Zgłoszenie odbywa się w 3 krokach. Najpierw przesuwa się szary krążek w miejsce na mapie, które wymaga interewencji służb miejskich, w drugim kroku podaje się krótki opis problemu a w trzecim wybiera spośród kategorii: infrastruktura, bezpieczeństwo, budynki, przyroda rodzaj zgłoszenia i się go zaznacza. Niestety wybór spraw nie jest zbyt elastyczny i dopasowanie sprawy do jej rodzaju wymaga pewnej elastyczności.
Nie wiem, jak wygląda skuteczność realizacji zgłoszeń. Na ten moment:
- 375 zgłoszeń czeka na rozpatrzenie
- 59 jest w trakcie realizacji
- 414 uznany zostało za naprawione
- 31 uznano za takie, które nie będą naprawiane (np. dlatego, że nie leżą w kompetencjach lub na terenie podległym miastu).
Problemy techniczne i dotyczące bezpieczeństwa można także zgłaszać bezpośrednio do Dyżurnego Technicznego Miasta, w Szczecinie funkcjonują dwa numery telefonu: 91 19656 lub 91 986 (zobacz też: inne ważne telefony).